Ταξιδεύοντας στον χρόνο πάνω σε μία πένα και ένα… «ποντίκι»!
Ε’, ΣΤ’ δημοτικούΜαθητές Γυμνασίου
Με συντροφιά την «πένα των Μακεδονομάχων» και το πληροφοριακό υλικό του Μουσείου, τα παιδιά παραλαμβάνουν και επεξεργάζονται, κατά ομάδες, φακέλους με τις 5 θεματικές ενότητες του Μακεδονικού Αγώνα («Ο βάλτος των Γιαννιτσών», «Μορφές του Μακεδονικού Αγώνα», «Παύλος Μελάς», «Το κτήριο του Μουσείου του Μακεδονικού Αγώνα» και «Η εκπαίδευση στη Μακεδονία») στην τάξη. Μελετούν το υλικό, αναζητούν πηγές στο διαδίκτυο, ετοιμάζουν κολάζ και θεατρικούς διαλόγους, σύντομα κείμενα και ποιήματα ή ζωγραφιές, και μετατρέπουν τη σχολική αίθουσα σε ερευνητικό κέντρο δημιουργικής δράσης! Στην επίσκεψή τους στο Μουσείο, λειτουργούν τα ίδια, πια, ως ξεναγοί και παρουσιάζουν το θέμα τους, χρησιμοποιώντας το πρωτότυπο υλικό που ετοίμασαν στην τάξη, αξιοποιώντας με εναλλακτικό τρόπο τα εκθέματα του μουσείου. Τέλος, το ερευνητικό κέντρο του μουσείου (ΚΕΜΙΤ), ανοίγει τις πόρτες και τα αρχεία του και οι εξειδικευμένοι ιστορικοί του καθοδηγούν τους μαθητές και τις μαθήτριες στην προσπάθειά τους να ανακαλύψουν, πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν στην ερευνητική διαδικασία.
Σχεδιασμός – ανάπτυξη προγράμματος: Περσεφόνη Γ. Καραμπάτη
Ο Μακεδονικός Αγώνας στον βάλτο των Γιαννιτσών
Μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας
Αποκρυπτογραφώντας τον Μακεδονικό Αγώνα
Γ’, Δ’, Ε’, ΣΤ’ δημοτικούΜαθητές Γυμνασίου
Θεσσαλονίκη: Μεταμορφώσεις μιας Πόλης
Ε’, ΣΤ’ δημοτικούΜαθητές Γυμνασίου